Stranded


Commands
Models (10)

alpha Alpha [, "Class", ID]

Categories: models
Sets the transparency of the object that is subsequently named, or at which the script is executed, to the desired value (0-1)

animate

Categories: models, objects, return
Sorry, info not available in english!
Animiert eine bestimmte Einheit.
Mit Geschw. wird die Geschwindigkeit der Animation festgelegt (Faktor). Mit Modus kann ein Abspielmodus gewählt werden:
0 - stoppen (andere Parameter spielen dann keine Rolle)
1 - in Schleife abspielen
2 - vor und zurück abspielen
3 - einfach abspielen

Wichtig: Die Animation muss mit exakt den gleichen Frameangaben noch vor dem Erstellen der Unit, die animiert werden soll, geladen werden. Dies wird mittels loadani gemacht. Am besten beim Event on:preload.

blend Mode [, "Class", ID]

Categories: models
Changes the blending mode of the object that is subsequently named or at which the script is executed

color Red, Green, Blue [, "Class", ID]

Categories: models
Changes the colour of the object that is subsequently named, or at which the script is executed, to any desired RGB colour

fx Mode [, "Class", ID]

Categories: models
Sets the display mode for the object that is subsequently named, or at which the script is executed, to the particular value.

loadani

Categories: models, objects, return
Sorry, info not available in english!
Läd eine Animation für einen bestimmten Unit-Typ. Der Unit-Typ ist hierbei die ID aus der Definition.
Der Befehl sollte beim Event on:preload ausgeführt werden, da er VOR dem Erstellen der Unit, die später animiert werden soll, aufgerufen werden muss.
Zum eigentlichen Animieren einer Unit im Spiel wird animate mit dem gleichen Start- und Endframe genutzt

model "Model" [, "Class", ID]

Categories: models
Replaces the model of the given object or of the object where you execute the script. The model path has to be relative to the mod-dir. The command only works for objects or items (not for units!)

scale X, Y, Z [, "Class", ID]

Categories: models
Manipulates the size of the object that is subsequently named or at which the script is executed.
Note: For units and items, collision radia etc. will NOT be adapted. This can very quickly lead to odd misarrangements!

shininess Value [, "Class", ID]

Categories: models
Alters the brilliance of the object that is subsequently named, or at which the script is executed, to the particular value (0-1)

texture "Texture" [, "Class", ID]

Categories: models
Changes the texture of a given object or of the object where you execute the script. Texture path has to be relative to the mod-dir.

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